PURPOSE VIDEO & TESTIMONIALS

Let’s bring the lab to the field

De Gentse innovatiehub BASF Innovation Center adds science to seeds. Door biotechnologie maken ze planten beter bestand tegen ziekten, plagen en klimaatverandering. Zo helpen ze boeren en pakken ze voedselschaarste aan. Een mooi verhaal dat tot leven kwam in een purpose video en testimonial video’s met medewerkers uit labo’s, serres en velden. 

Wat was de vraag?

De employer brand-experten van Insilencio creëerden met “let’s bring the lab to the field” voor BASF Innovation Center een gloednieuw werkgeversverhaal en rekruteringscampagne. Om dat kracht bij te zetten, hadden ze een purpose video en testimonials nodig.

Ons antwoord

Een script op basis van het werkgeversverhaal van Insilencio waarin we wetenschap heel begrijpbaar en tastbaar maken. En diepgaande gesprekken met medewerkers over wat dat voor hen betekent in hun job. Het doel? Videoverhalen die zowel biowetenschappers als technici warm maken voor een job bij hen.

een groot succes!

De straffe strategie van Insilencio! De clevere online campagne van Doorstep! De krachtige content van Pink Piñata! Samen zorgden we voor 2.000 nieuwe website bezoekers, 300.000 views van de testimonials video’s, 15.000 clicks op Meta en … 50 nieuwe medewerkers in amper 6 maanden. 

Wat namen we voor onze rekening?

Video script

De employer brand story van Insilencio inspireerde ons tot een concept waarin we de purpose van BASF Innovation Center en die van de medewerkers heel tastbaar maakten.

Productie, opname, regie en montage

Intensieve draaidagen, strak gepland en geregisseerd  in velden en labo’s zorgden voor een filmisch sterk verhaal.

Stijlvolle jobstand

Een mooi extraatje! Een greenhouse als beursstand waarmee we naar festivals zoals de Gentse Feesten en Nerdland trokken.

Facts & figures

40

Ambassadeurs en figuranten

12

locaties

1000+

zweetdruppels

Facts & figures

40

Ambassadeurs en figuranten

12

locaties

1000+

zweetdruppels