Home > Video producties > Let’s bring the lab to the field
De Gentse innovatiehub BASF Innovation Center adds science to seeds. Door biotechnologie maken ze planten beter bestand tegen ziekten, plagen en klimaatverandering. Zo helpen ze boeren en pakken ze voedselschaarste aan. Een mooi verhaal dat tot leven kwam in een purpose video en testimonial video’s met medewerkers uit labo’s, serres en velden.
De employer brand-experten van Insilencio creëerden met “let’s bring the lab to the field” voor BASF Innovation Center een gloednieuw werkgeversverhaal en rekruteringscampagne. Om dat kracht bij te zetten, hadden ze een purpose video en testimonials nodig.
Een script op basis van het werkgeversverhaal van Insilencio waarin we wetenschap heel begrijpbaar en tastbaar maken. En diepgaande gesprekken met medewerkers over wat dat voor hen betekent in hun job. Het doel? Videoverhalen die zowel biowetenschappers als technici warm maken voor een job bij hen.
De straffe strategie van Insilencio! De clevere online campagne van Doorstep! De krachtige content van Pink Piñata! Samen zorgden we voor 2.000 nieuwe website bezoekers, 300.000 views van de testimonials video’s, 15.000 clicks op Meta en … 50 nieuwe medewerkers in amper 6 maanden.
De employer brand story van Insilencio inspireerde ons tot een concept waarin we de purpose van BASF Innovation Center en die van de medewerkers heel tastbaar maakten.
Intensieve draaidagen, strak gepland en geregisseerd in velden en labo’s zorgden voor een filmisch sterk verhaal.
Een mooi extraatje! Een greenhouse als beursstand waarmee we naar festivals zoals de Gentse Feesten en Nerdland trokken.
Overweeg je zelf ook video’s of beursstanden die je doen schitteren als werkgever? Geef ons een seintje. We komen graag luisteren.
Wij creëren momenten die verrassen, raken, verbinden en net daarom bijblijven.