testimonialvideo

40 NMBS-ambassadeurs maken het verschil

Een uitgebalanceerd format liet toe om een kwalitatieve reeks authentieke video’s te maken voor de jobsite. Versterkt door de vaak vrolijke werkbeelden door de ambassadeurs zelf gefilmd. Wie ze na elkaar bekijkt, wordt aangenaam verrast door de veelzijdige jobs en sterke persoonlijkheden met een gedeelde passie.

Wat was de vraag?

NMBS haalt geregeld het nieuws waardoor mensen zich een eigen beeld vormen over het bedrijf en de medewerkers. Hoe tonen we in video’s aan waar NMBS echt voor staat, welke jobs er zijn en hoe het is om er te werken? Via de employer brand-experten van Insilencio kwamen ze met die vraag naar ons. 

Video afspelen

ons antwoord

We stelden voor om NMBS-medewerkers zelf aan het woord te laten in testimonial video’s voor de jobsite en in teasers voor social media. Aangezien het om een hele reeks jobs ging, creëerden we een format waarbij we makkelijk meerdere interviews per draaidag konden opnemen. 

De werk- en sfeerbeelden lieten we door de mensen zelf filmen met een GoPro-camera. Zo vermeden we om dagenlang een crew mee op pad te sturen en voelden medewerkers en hun collega’s zich meer op hun gemak tijdens het filmen.

In de video’s komen niet alleen de job en de werkomgeving aan bod maar ook de mensen achter de functies. Om de draaidagen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen en de ambassadeurs op voorhand gerust te stellen, deden we met elk van hen vooraf een intake.

Erkenning, verbinding en kwalitatieve instroom

Wat begon met een eerste reeks van tien video’s, werden er in een paar jaar tijd veertig. De medewerkers zelf genoten van de opnamen van de interviews en de sfeerbeelden met de collega’s. Dat zorgde voor spontane en authentieke video’s en extra erkenning en verbinding.

De video’s gaven de nieuwe jobsite (en dus ook NMBS) extra persoonlijkheid en zorgden voor een meer kwalitatieve instroom tijdens rekruteringscampagnes.

 

Video afspelen

Wat namen we voor onze rekening?

Video format

We bedachten een format dat het budgettair haalbaar maakte om een hele reeks video’s te maken waarbij authenticiteit centraal staat.

Intakes & scripts

Samen met Insilencio deden we vooraf intakes om kandidaten gerust te stellen en scripts voor te bereiden om draaidagen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Opname, regie en montage

Door een vaste interviewsetting te creëren, konden we meerdere interviews per dag opnemen. Samen met de GoPro-beelden zorgden we voor sfeervolle montages van video’s en teasers.

Facts & figures

1.276

minuten interviews

1.823

minuten GoPro-beelden

16

jobcategorieën