Na een sterk openingsweekend was het al snel duidelijk dat Boektopia 2025 op weg was naar een nieuw recordjaar. Niet alleen in het eerste weekend, maar ook door de week heen trokken duizenden boekenliefhebbers naar Kortrijk voor een ontmoeting met hun favoriete auteurs en om zich te laten inspireren door de wereld van het boek en alles wat ermee te maken heeft. We spreken van een groot succes en kijken met trots terug op een warme, sfeervolle editie.
Naast het uitgebreide aanbod aan boeken en signeersessies genoten bezoekers van voorstellingen, workshops en kinderactiviteiten zoals voorleessessies in de circustent. De diversiteit aan genres en het sterke programma met zowel gevestigde namen als nieuwe auteurs maakten van deze editie een feest voor elke lezer.
Tijdens de voorbije editie van Boektopia gingen maar liefst 138.000 boeken over de toonbank – een stevige stijging tegenover de 120.000 exemplaren van vorig jaar. Opvallend is hoe divers het leesgedrag van de Boektopia-bezoeker blijft: van voorleesboekjes en Young Adult-romans tot meeslepende historische werken, het publiek koopt en leest opvallend breed. Elke bezoeker vertrekt dus gemiddeld met twee tot drie boeken.
Nog een opvallend cijfer: dit jaar woonden dubbel zoveel mensen een lezing bij in vergelijking met vorig jaar. Heel wat voorstellingen zaten al vol door mensen die op voorhand een plekje hadden gereserveerd. Dit toont dat mensen niet alleen voor boeken naar Boektopia komen maar ook voor de debatten en interviews.
61.450 bezoekers
138.000 verkochte boeken
Honderden signeersessies
16.000 vierkante meter boekenoppervlakte
218 uitgeverijen
Meer dan 11.000 titels
10 podia met 200 voorstellingen
66 livepodcastopnames12.500 euro ingezameld voor de Warmste Week
Absoluut een ja! Het levert namelijk alleen maar voordelen op. Voor jou als werkgever, je medewerkers en je kandidaten. Het zorgt voor een sterke employer branding en vergroot de betrokkenheid van bestaande en nieuwe collega’s.
In een wereld die smacht naar echtheid en transparantie, is het voor bedrijven superbelangrijk om eerlijk en oprecht te communiceren. Een van de beste manieren om dat te doen, is door je eigen medewerkers in video’s te laten praten over jou als werkgever.
Maar waarom precies?
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet.
Wij creëren momenten die verrassen, raken, verbinden en net daarom bijblijven.